Do kogo należą Twoje kontakty online?

profil online kopia Do kogo należą Twoje kontakty online? Serwisy społecznościowe, stają się nie tylko coraz bardziej popularnym sposobem na znalezienie nowej pracy, ale również miejscem pozyskiwania kontrahentów i partnerów biznesowych. Nierzadko do obowiązków pracownika należy rejestracja na serwisie społecznościowym, wypowiadanie się na nim, budowanie wizerunku firmy i poszukiwanie potencjalnych klientów czy partnerów. Do kogo jednak należą pozyskane kontakty w sytuacji kiedy pracownik odchodzi z firmy?

W Wielkiej Brytanii, przeprowadzono niedawno precedensową sprawę sądową. Pracodawca pozwał zwalniającego się pracownika,o przekazanie kontaktów z jego profili on-line innemu pracownikowi. Pracodawca uważał, że kontakty biznesowe, które pracownik zdobył na serwisie społecznościowym Linked In, powinny zostać w firmie, z uwagi na to iż ich pozyskiwanie było obowiązkiem służbowym pracownika i pozyskiwał ich w trakcie swojego czasu pracy. Sąd przyznał pracodawcy rację i zmusił pracownika do przekazania nawiązanych przez niego przez Internet kontaktów.
O ile jednak przekazywanie kontaktów biznesowych pozyskanych w tradycyjny sposób jest już w firmach normą, o tyle znajomości internetowe nie były jeszcze nigdy przedmiotem sporów sądowych.
Pracodawcy pozyskujący kontrahentów przez Internet, będą teraz musieli mocno uważać na swoje rozmowy przez Internet z innymi użytkownikami serwisów społecznościowych i mocno rozgraniczać te kontakty które są biznesowe, od tych które są cyberslackingiem i służą jedynie rozrywce.

źródło: bombaycrow.com

Dodaj komentarz