e-PR – komercyjne oblicze Internetu czeka na nowych specjalistów

Artykuł przygotowany przez Grupę Adweb. 

Z analizy rynku pracy w branży PR przeprowadzonej przez PRoto wynika, że wreszcie nadeszły tłuste lata. Firmy coraz lepiej rozumieją rolę PR i doceniają jego możliwości, zwłaszcza, że polski konsument jest już odporny na otwartą formę reklamy i wrażliwy na próby manipulacji jego postawami.

PR pojmowany jako integralna część marketingu daje firmom naprawdę sporo i choć jego koszty mogą być olbrzymie, zwykle jest tańszy od standardowej reklamy w mediach.
Od piarowca w dużej mierze zależy obecnie sukces firmy –  jego zadanie polega na tym, aby mieć oczy dookoła głowy, wiedzieć co się dzieje w branży, co jest tematem na pierwszą stronę i do kogo z tym uderzyć. Celem tej pracy jest sprawienie, że firma nie opiera się na dziale sprzedaży, przeciwnie – telefony i maile od zainteresowanych Klientów płyną szerokim strumieniem i czekają na odebranie. W niektórych firmach lub instytucjach jest to także praca związana z umiejętnym prowadzeniem działań PR w sytuacji kryzysu, konfliktu.

W dobie nowych mediów zmianie ulega także praca Specjalisty ds. PR. Obejmuje ona zdecydowanie szersze spektrum działań i ma szansę dostarczać naprawdę sporych wyzwań i satysfakcji. Pojawienie się Internetu i milionowych rzeszy jego codziennych użytkowników sprowokowało powstanie zupełnie nowych narzędzi i kanałów komunikacji. Obecnie PR to także e-PR, dlatego praca na tym stanowisku wymaga coraz częściej biegłości w poruszaniu się po Sieci, umiejętności tworzenia i redagowania informacji, które mają szansę zaistnieć w tym medium. Tysiące portali i wortali branżowych czeka na ciekawe newsy dostarczane przez firmy i organizacje, dzięki nim zapewniając sobie content serwisu. Jednocześnie jednak, Internauci nie pozostają obojętni na pretensjonalne lub fałszywe treści, praca ta wiąże się więc także z ciągłym monitorowaniem reakcji i reagowaniem na nastroje. e-PR to również przemierzanie for internetowych i udzielanie tam informacji w taki sposób, aby nie spamować i nie łamać netykiety. Jeśli, tak jak ma to miejsce w przypadku Grupy Adweb, zajmujemy się PR dla agencji interaktywnej, mamy profesjonalne zaplecze do prowadzenia takich działań – praca piarowca w Internecie jest wspaniałą lekcją poruszania się po tym medium i umiejętności wyciągnięcia z niego maksymalnych korzyści.

Działania e-piarowe wzbudzają wiele kontrowersji. Już teraz za ich sprawą ciężko odróżnić w Sieci np. prawdziwe i szczere porady od wypowiedzi osób promujących dany towar, czy usługę. Jeśli jednak sumienie nie robi nam wielkich wyrzutów – warto spróbować swoich sił na tym polu, bo w Internecie drzemie prawdziwy demon, którego oczy mają zielony kolor dolara.

Autor: Anna Białoń, Specjalista ds. ZZL w Grupie Adweb
http://www.adweb.pl/
***

Grupa Adweb – Agencja Interaktywna – zapewnia kompleksową obsługę firm w Internecie, począwszy od budowy strategii komunikacyjnej w Sieci, poprzez organizację    i prowadzenie kampanii promocyjnych, marketing wyszukiwarkowy, a skończywszy na konsekwentnym wzmacnianiu wizerunku w nowych mediach. Firma organizuje program staży PR’owych uczących, jak skutecznie korzystać z możliwości Internetu w zakresie marketingu i PR.

Dodaj komentarz

3 Responses to “e-PR – komercyjne oblicze Internetu czeka na nowych specjalistów”

  1. cesto ricahrda says:

    zapewnia kompleksową obsługę firm w Internecie, począwszy od budowy strategii komunikacyjnej w Sieci, poprzez organizację mia jah-maira a skończywszy organizuje program staży PR’owych uczących, jak skutecznie korzystać z możliwości Internetu w zakresie marketingu

  2. cesto ricahrda says:

    zapewnia kompleksową obsługę firm w Internecie, począwszy od budowy strategii komunikacyjnej w Sieci, poprzez organizację mia jah-maira a skończywszy organizuje program staży PR’owych uczących, jak skutecznie korzystać z możliwości Internetu w zakresie marketingu

  3. cesto ricahrda says:

    zapewnia kompleksową obsługę firm w Internecie, począwszy od budowy strategii komunikacyjnej w Sieci, poprzez organizację mia jah-maira a skończywszy organizuje program staży PR’owych uczących, jak skutecznie korzystać z możliwości Internetu w zakresie marketingu