Curriculum Specjalisty ds. Sprzedaży

Dane potrzebne do zredagowania curriculum Specjalisty ds. sprzedaży są ogólnie najłatwiej dostępne w Internecie. Potrzebne dane to: ilość sprzedaży, ilość prowadzonych kont, geograficzny obszar pracy, ilość klientów oraz ilość wykonanych umów.

Jednak, oczywiście, curriculum to nie lista danych, lecz tekst, którego celem jest stworzenie obrazu osoby, która go zredagowała. I tutaj właśnie wiele życiorysów osób o tej specjalizacji popełnia główny błąd. Ogólnym celem życiorysu jest zdobycie lepiej płatnej pracy. W przypadku takiego CV najważniejszym zadaniem jest opisanie i wyjaśnienie wykonywanych funkcji.

Zobaczmy przykład. Napisanie „Specjalista ds. Sprzedaży okręgu Małopolska. Twórca strategii handlowej” nie jest tym samym, co napisanie „Specjalista ds. Sprzedaży okręgu Małopolska. Podczas tego okresu portfel klientów wzrósł o 15% dzięki wykonanej przeze mnie analizie rynku i wprowadzeniu projektu nowej skutecznej strategii handlowej”.

W CV powinna zostać zachowana równowaga pomiędzy danymi numerycznymi oraz ich opisem. Dokument musi określać typ pracy, jakiej poszukujesz, i pokazać Twoje możliwości do jej wykonywania. Używaj tytułów. Musisz uwidocznić dane, które odpowiadają profilowi poszukiwanej przez Ciebie pracy. Staraj się uwidocznić Twoje umiejętności i wcześniejsze prace, które pasują do oferty. Zamiast stosować porządek chronologiczny, w pierwszej kolejności wymień Twoje doświadczenie zawodowe najbardziej odpowiadające osiągnięciu Twoich celów.

Projekt graficzny Curriculum

Powinieneś tak zaprojektować Twoje curriculum, aby podkreślić najważniejsze z Twojego doświadczenia zawodowego informacje. Przy pierwszym przeglądnięciu tego dokumentu pracodawca zwróci uwagę jedynie na te dane, które wyróżniłeś w Twoim tekście. Pamiętaj jednak, że to prawdziwa zawartość Twojego CV, jego pełny tekst będzie tym, co otworzy przed Tobą drzwi do nowej pracy.

Opisy Twoich mocnych stron i umiejętności zdecydują o numerze otrzymanych przez Ciebie faktycznych odpowiedzi. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, podstawą curriculum specjalisty ds. sprzedaży jest jego równowaga. Równowaga pomiędzy danymi i ich opisami odzwierciedla się w jego końcowej wizualizacji.

Cyfry i silne słowa

Cyfry są podstawą do podniesienia Twojego wizerunku i umieszczenia go na wysokości poszukiwanej przez Ciebie pracy. Zamieszczenie wielu dużych cyfr tworzy bardzo silny wizerunek dla osoby czytającej Twoje CV; liczby jednak są też bardzo szybko zapominane. Ich zachowanie w pamięci jest bardzo trudne.

Najlepszą metodą do stworzenia trwałego wizerunku kandydata jest osiągnięcie równowagi pomiędzy liczbami i opisami. Udowodnij, że jesteś w stanie zająć dane stanowisko pracy, używając silnych zwrotów, które wyrażałyby Twoją zdolność do podejmowania decyzji.